מי עקץ את מאקו, ערוץ 24 ואייל גולן?

מי עקץ את מאקו, ערוץ 24 ואייל גולן?
מי עקץ את מאקו, ערוץ 24 ואייל גולן?

מי עקץ את מאקו, ערוץ 24 ואייל גולן?

תביעה נגד חברת הליסינג ניו דרייב ותומר עדיקה שנתנו חסות לתוכנית “אייל גולן קורא לך” וזכו לפרסום ויחסי ציבור אבל נעלמו כאשר נדרשו לספק את מכונית הפרס לזוכה המאושרת * השבוע יוגש גם כתב אישום פלילי על הונאות ועקיצות במיליוני שקלים, כולל של בית”ר ירושלים והפועל תל אביב

אייל גולן והזוכה בר כהן. ההפקה מימנה את הפרס
צילום מסך מהתוכנית “אייל גולן קורא לך”

מי עקץ את מאקו, ערוץ 24 ואייל גולן?
מי עקץ את מאקו, ערוץ 24 ואייל גולן?

תביעה שהגיש ערוץ 24 נגד החברות “ניו דרייב ל.ל מכוניות” ו”אר.טי.אם בטר ביי” חושפת עוד טפח משיטת תומר עדיקה – האיש שניסה לבנות את מותג הליסינג “ניו דרייב” אשר לטענת המשטרה מבוסס על הונאה.

ביום שני הקרוב יוגש נגד עדיקה כתב אישום בעבירות הלבנת הון, עבירות מרמה, עבירות מסים וסחיטה באיומים. באופן חריג אישרו היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט את הארכת מעצרו של עדיקה עד לשלב זה ב-40 ימים, עקב היקף העבירות, מספר התיקים המיוחס לו וטווח החקירה המתפרס על פני שנים.

בשנת 2016 שידר ערוץ 24 את העונה הרביעית של התוכנית “אייל גולן קורא לכם” לגילוי כשרונות בז’אנר הים תיכוני. לזוכה בתוכנית הובטח חוזה ייצוג נחשק בחברת ההפקות של אייל גולן, הפקת אלבום בכורה, הופעות משותפות עם הכוכב – ובנוסף לאלה, גם מכונית פרס. את המכונית לזוכה אמורה היתה להעניק “ניו דרייב” שפרסה חסות על התוכנית וחתמה על חוזה פרסום עם הערוץ, באמצעות המנכ”ל עדיקה, בשווי 230 אלף שקל.

כך, ניו דרייב נהנתה מפרסום מוגבר בכל מהלך התוכנית, הנצפית ביותר בערוץ. בנוסף לפרסום על המסך כספקית מכונית הפרס, החברה זכתה לקידום מכירות באתר “מאקו”, הפלטפורמה הדיגיטלית של “קשת”, החברה-האם, באמצעות 3 מיליון חשיפות של הבאנרים שלה. הכל לפי ההסכם בין הצדדים.

הכל התנהל כשורה עד אוקטובר 2016, אז הוכרזה הזוכה בתוכנית, בר כהן, והגיעה שעת קבלת הפרס. אז, לטענת הערוץ, התגלה הבלוף. בכתב תביעה שהגישה “מוסיקה 24″ (ערוץ 24) נגד החברות המפעילות את ניו דרייב, נטען כי בשלב זה, מנכ”ל החברות תומר עדיקה נעלם, לאחר שזכה בפרסום חינם.
כתב התביעה הוגש לבית משפט השלום בתל אביב ומפורסם לראשונה ב”פוסטה”. לפי מגישי התביעה, עורכי הדין מוטי ארד ונוי מצליח ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות’, הזוכה בר כהן ונציגת הערוץ נפגשו עם עדיקה פעם אחת במשרדיו, לאחר תוכנית הגמר. בפגישה זו, הזוכה בחרה במכונית פיאט 500 וחתמה על המסמכים, ועדיקה התחייב לספק את המכונית תוך 14 ימים.

לאחר שמועד האספקה חלף, נטען, ניסיונות נוספים ליצור עם עדיקה קשר נכשלו. “לאחר שהבינה שהנתבעות בחרו שלא לקיים את התחייבויותיהן, ועל מנת להקטין את הנזק הכספי והתדמיתי שהיה נגרם לה, רכשה התובעת על חשבונה את מכונית הפרס שהובטחה לזוכה בסכום של 81 אלף שקל”.

לפי התביעה, “התנהלותן של הנתבעות מהווה הפרה יסודית של ההסכם. מעשיהן של הנתבעות נעשו למטרת רווח. האופן והעיתוי בו בחרו הנתבעות להפר את התחייבויותיהן, לאחר שהתובעת כבר פרסמה אותן באפיקים השונים והשלימה בכך את חלקה בהסכם, מלמד על התנהלות בחוסר תום לב קיצוני מצידן. משכך, התנהלותן עולה עד כדי הפרת חוק עשיית עושר ולא במשפט”.

עוד טוען הערוץ כי הנתבעות התנהלו מולו “באופן מתעתע, פעם בשם הנתבעת 1 (“ניו דרייב ל.ל מכוניות”) ופעם בשם הנתבעת 2 (“אר.טי.אם בטר ביי”), כאשר שתיהן מתנהלות בכתובת אחת ובאמצעות מר עדיקה שהציג את עצמו כמנכ”ל ובעלים של שתי החברות”.

עוד צויין, כי “בדו”ח רשם החברות עדיקה אינו מופיע כבעל מניות או כדירקטור במי מבין הנתבעות. בנסיבות האלו, נראה כי התובעת נפלה קורבן לקנוניה בין הנתבעות ועדיקה ואולי אף גורמים אחרים אשר הוציאו ממנה פרסום בשווי גבוה בתוכנית בעלת חשיפה תקשורתית בהיקף רחב ביותר, אך נמנעו מלשלם כל תמורה עבור הפרסום שקיבלו”.

קרדיט לכתבה בכורה מאתר פוסטה

מי עקץ את מאקו, ערוץ 24 ואייל גולן?