אלון יהודה (אלונזו) יחצן בעלים של משרד יחסי ציבור
אלון ספר לנו קצת על עצמך ?
אני כיום בן 40 ,אבא לאורייה בן ה 7 ולאופיר בת 5 חודשים ,אחרי המון שנים במרכז מתגורר כיום בחדרה ,משוגע על מוזיקה כבר קטן ובסביבות גיל 22 ,קצת לאחר השחרור מצה”ל הפכתי את האהבה הגדולה שלי למקצוע שהוא בעצם גם דרך חיים.
כנער הייתי מתקלט במסיבות ומועדונים,בתקופת הצבא התחלתי לנגן על גיטרה בס ,לאחר מכן עבדתי מספר שנים בחדרי חזרות ואולפני הקלטה,לעיתים גם כטכנאי סאונד ויצא לי לצפות מהצד
ולעיתים גם להיות חלק מהמון הפקות אלבומים וסינגלים של האמנים המובילים בישראל.
מטבעי אני בן אדם סקרן שלומד מהר ותמיד שואף להתקדם, השתדלתי ככל שיכולתי לשאול המון שאלות וללמוד מהמעבדים ,הטכנאים,האמנים והמפיקים המוזיקליים שהגיעו לאולפן ולחדר החזרות.
התקופה הזאת תרמה לי המון ידע שמשרת אותי גם כיום.
באותה תקופה ובמקביל התחלתי לנהל ,לייצג ולשמש כסוכן אמנים ובעיקר בז’אנר של רוק,לאחר מספר שנים כשההיפ-הופ רק התחיל לתפוס בישראל הצטרפתי כמנהל אמנים ומשווק ההופעות של חברת התקליטים בייס רקורדס אשר באותה תקופה גם רכשה את חברת ההפצה של בן מוש והייתה פעילה בעיקר במוזיקה המזרחית ובמוזיקה השחורה וההיפ-הופ. החברה החזיקה אמנים מצליחים כמו אבי מסיקה,שורטי,דנידין,עופר לוי,מושיק עפיה,סגיב כהן,לאה שבת,הראל מויאל,טל שגב ועוד …
לאחר מספר שנים וכשעזבתי את בייס רקורדס החלטתי להיכנס לתחום יחסי הציבור ,בתחילה במסגרת שותפות עם כרמית בניסטי ודובל’ה בחברת “טריפל פי” ותחת ידנו יצאו למשל ארי גורלי (דבש הכל דבש) שורטי (חצי רגל בפנים ,חצי רגל בחוץ) ולאחר מכן המשכתי בדרך עצמאית עם “אלונזו” שהיא חברה ליחסי ציבור,ייצוג וניהול זמרים ואמנים,הפקות אותה אני מוביל ומנהל גם כיום.
אני מוצא בעבודתי סיפוק רב.
חרטתי על דגלי לעזור ,לייעץ ,לכוון ולסייע לקשת רחבה הולכת וגדלה של אמנים וזמרים אשר בוחרים בדרך של הפקה עצמאית על מנת להתקדם בתעשיית המויקה ולבנות לעצמם קריירה של ממש ,אני מזמין כל אמן אשר מעוניין לפנות אלי ולהתייעץ.
כיצד הגעת לתחום היחסי ציבור ?
אל תחום יחסי הציבור לזמרים,סינגלים ,הופעות ואלבומים הגעתי לאחר שעזבתי את חברת התקליטים ובחרתי להשקיע ולממן מכספי 2 אמנים ,לאחר שלב ההקלטות וכשחיפשתי בעבורם משרד יח”צ מתאים הגעתי למסקנה שאיני מצליח לסמוך על אף אחד מהמשרדים והיחצנים אתם נפגשתי ,ההרגשה שלי היתה שמרביתם כבר עייפים ושהם בעיקר מעוניינים בכסף אבל לא ראיתי ברק בעיניים שלהם שאמור לסמן לי שהם גם אכן מאמינים בזמרים ובהקלטות שהצגתי לפניהם, עוד התאכזבתי לגלות שחלקם מחזיקים בפוזה כזאת שגרמה לי להרגיש כאילו הם יעשו לי טובה אם יסכימו לקבל אותי ואת הזמרים שלי כלקוחות שלהם.
בעקבות כך החלטתי לסמוך על עצמי ולצאת לדרך חדשה ,הפעם גם כייחצן
עם הזמן התחלתי לקבל פניות מאמנים וזמרים נוספים שחיפשו יחסי ציבור עבורם ועבור השירים.
אלו זמרים אתה מייחצן כרגע או יחצנת בעבר?
רשימת האמנים אתם אני עובד משתנה מעת לעת כנהוג בתחום תעשיית המוזיקה.
כיום אני עובד עם מורן כרמל ,אוריאל שלומי ,מורן כרמל ,שחר צרפתי,אורית עטר,שגיא סרי,רותם סרי,המופע הנוסטלגי של ניר שלום וגיא יהוד ,ניב אוליאל ,להקת בריטניה ,אדיר לוי,להקת הדירקטוריון ועוד…
בעבר עבדתי בין השאר עם : אבי מסיקה, להקת “שייגעצ, שורטי, דן תורן, דנידין, שרון הולצמן, להקת איאם ,אורי בנאי,ניר פרידמן,גבי שושן,האוליאלים ,תמיר גל ,יהלומית שימוביץ ועוד …
מה אתה מעדיף ליחצן שם מוכר או זמר בתחילת דרכו?
ברוב המקרים אני מעדיף לעבוד עם זמר בתחילת דרכו או כזה שעדיין לפני הפריצה,
כפי שציינתי בשאלות הקודמות ,אני רואה בכך מפעל חיים לעזור ולסייע דווקא לאמנים והזמרים שנמצאים לפני הפריצה ועושים דרכם באופן עצמאי ,אין לתאר את הסיפוק העצום שמתלווה לכל סוג של התקדמות והצלחה עם אמן מתחיל אשר ידעת לזהות בו מלכתחילה את הפוטנציאל.
עידן האינטרנט יצר המון יחסי ציבור מה דעתך על זה?
אני חושב שהזירה האינטרנטית חשובה מאוד ובאמת פתחה דרך להגיע בצורה ישירה אל הקהל,
השיווק באינטרנט עוזר ותורם גם למיתוג ובניית התדמית של האמן.
אך עם זאת שיווק ברשת האינטרנט הוא מקצוע בפני עצמו הדורש ידע והתמחות, אני נתקל בהמון אמנים אשר לעניות דעתי פוגעים בתדמית שלהם ומשיגים תוצאה הפוכה וזאת בעקבות שימוש לא נכון באינטרנט ובין השאר מאחר ומשתמשים בהקלטות לא ראויות,תמונות לא מספיק טובות ואפילו כותבים בשגיאות כתיב ובשפה גרועה.
חשוב לי לציין כי שיווק ברשת האינטרנט (פייסבוק,יוטיוב ועוד ) היא רק אחת החוליות בשרשרת ובדרך אל ההצלחה ,וככזאת לבדה לא תוכל להכריע את המערכה ולהביא לפריצה.
אתה לוקח כל זמר או יש סינון בבחירת האמנים?
כמובן שאיני לוקח כל זמר שפונה אלי ,רק לאחרונה סירבתי ל 2 הצעות מפתות ומתגמלות,
יהיה לי קשה מאוד לדחוף ולפרוץ עם זמר ושירים שאיני ממאמין בהם,
כיצד למשל אוכל לשכנע עורך ברדיו לתת צ’אנס לשיר שאני עצמי חושב שאינו ראוי ? לא אוכל
עם זאת,
חשוב לי לציין כי לעיתים אקבל גם שירים אשר אינם לגמרי עונים על טעמי האישי ,אבל אעשה זאת בהנחה ומדובר בשיר עם זמר טוב,עיבוד והפקה מקצועיים ,תמונות טובות,קליפ מעולה וכו … כלומר אם ההפקה היא מקצועית וטובה אשמח לעבוד על השיר.
קרה לא פעם ששיר שחשבתי שלא ממש יצליח הגיע לתוצאות מעולות וחשיפה רבה, וגם להיפך
הכי חשוב לי זה לתת כייחצן את המקסימום ,בסוף רק הקהל קובע!
לקחת זמר חדש ליחסי ציבור השיר לא הצליח כמו שחשבת איך ההרגשה?
ברור שההרגשה נוראית ומלווה אותי לאורך זמן,
לצערי ,האפשרות להיכשל עם סינגל בהחלט קיימת .
לשמחתי זה לא קורה לי הרבה אחרת הייתי פורש ממזמן.
מה ההבטחות שלך לאמן שפונה אלייך ליחסי ציבור?
איני מבטיח דבר! אני טוען שיש להיזהר מייחצנים שמבטיחים כל מיני הבטחות.
בסופו של דבר העורכים המוזיקליים (וכמובן שגם הקהל) הם אלו שקובעים, ואף עורך לא ינגן שיר שהוא אינו חושב שהוא שיר ראוי רק בגלל שיש לי אתו היכרות ,גם לעורכים יש דעה משלהם ולא הכל רק עניין של קשרים, הקשרים הם בכדי שהשיר לא ייפול בין הכיסאות ואכן יזכה להאזנה מצד העורכים המוזיקליים.
הדבר היחיד שאני מבטיח זה לעשות את המקסימום ולתת את הנשמה לטובת הצלחת השיר, אני מקפיד לעשות תיאום ציפיות עם האמן לפני ההחלטה אם לעבוד על שיר מסויים או לא.
היו אומנים שלקחת והצטערת?
בהחלט, היו אפילו מקרים שהחלטתי להפסיק את ההתקשרות ולעיתים גם להחזיר את התשלום.
מה דעתך על כמות הזמרים שמייצרים הראלטי זה טוב לעבודה או מפריע שהחשיפה שלהם מגיעה יותר מהר מאשר לאומן שבשטח שנים?
אני אישית נגד תופעת הריאליטי ,אני מאמין שאין תחליף לדרך המקובלת ואין קיצורי דרכים.
בקלות ניתן לשים לב שאלו שאכן הוכיחו את עצמם אחרי התכנית הם אלו שבאמת הגיעו יותר בשלים ועשו חלק ניכר מהדרך עוד בטרם הגיעו לתכנית.
עוד אציין ,שלצערי וברוב התכניות משתמשים במתמודדים ומנצלים אותם לרעה לטובת הרייטינג,הסיפורים שאני שומע ומגיעים אלי הם נוראיים,עצוב עוד יותר לגלות שמחתימים אותם על הסכמי סודיות לכל החיים אשר אינם מאפשרים להם להזהיר אמנים אחרים.
לפי תפיסתי ,הכוכבים היחידים שמקדמים בתוכניות האלו הם בגרך כלל השופטים.
עם זאת אני מודה שאני צופה בחלק מהתכניות.
מה אתה מאחל לעצמך?
בריאות