אייבי קזס – יוצר ומעבד מוסיקלי

אייבי קזס

אייבי קזס – יוצר ומעבד מוסיקלי בעל אולפן הקלטות וחברה להפצת לניהול והפצת מדיה – פליילינק

אייבי ספר לנו קצת על עצמך

אני כיום בן 46 נשוי +2 גר בתל אביב נכנסתי לתעשיית המוסיקה בגיל 22 אחרי שנה לימודי סאונד בארצות הברית, באוניברסיטה בניו יורק הגעתי לארץ עבדתי בתור טכנאי הקלטות ומיקסים באולפני הקלטה הגדולים בגוש דן בניהם “אשל”, “גל קול”, “הרולד”, “קולינור”, “טריטון” ועוד…
בשנת 1991 נפתח אולפן בחולון העונה לשם אולפני “אולטרטון”, כל הציוד היה דיגטלי לחלוטין ולי היה את הידע לתפעל אותו וכך זכיתי לעשות את המיקסים לזהבה בן באלבום “טיפת מזל”,

אבי ביטר, קוקו מאילת, סמי מיאלי, קופי פרץ, ועוד..
בשנת 1993 עברתי לאולפני מיכאלי בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב

שם פגשתי את המפיק האגדי ניסים בן חיים ואלברט מיכאלי
שבאמתחתו שמות כגון עופר לוי, מרגלית צנעני, אבי פרץ, ישי לוי ועוד אומנים רבים.
באולפני מיכאלי נפגשתי עם המעבדים רובי בן שמעון, מומין ססלר, יעקב למאי עלי אורלו וטכנאי ההקלטות יהודה תמיר השתלבתי די מהר והפקות הראשונות שלי ב”מיכאלי” ובאופני “חי” היו ג’ורג בר, דודו יסמין, ישי לוי, ליאור נרקיס, מושיק עפיה, אבי ביטר, זהבה בן, שריף, האחים ירון ומשה כהן ועוד…
כמו כן כתבתי והחלנתי שירים לליאור נרקיס, זהבה בן, רוני אחיאל, אוריאל שלומי  ועוד
לאחר כמה שנים עברתי לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב ושוב המשכתי לעבוד

עם אומנים רבים וטובים בשוק הזמר הים תיכוני בארץ.
התחברתי למוזיקה המזרחית בקלות רבה- אבי עלה מטורקיה בגיל 14 ואימי ילידת הארץ בת להורים תימנים כך שהשילוב הזה הוא מנצח בז’אנר הים תיכוני ה”קל והכבד”.
במהלך ההקלטות הסתבר שהבקיאות שהייתה לי בניגון המזרחי באה מבית הכנסת היכל דוד ביד אליהו שם נהגנו להתפלל בסופי שבוע בילדותי, החזן היה אחד הפייטנים הגדולים בישראל ובשירתו שילב סולמות ומקאמים מדויקים ומרגשים כאחד, אני ממש זוכר כי לזה חיכיתי כל השבוע, לשירים ולניגונים שבבית הכנסת.
בשנת 2003 פתחתי אולפן עצמאי משלי בו אני עובד עד היום, הפקתי מעל 1000 יצירות רשומות באקו”ם מפרי עיטי
אני חבר באקו”ם, בפי”ל מפיק בפדרציה הישראלית למוסיקה וחבר בארגון הנגנים בישראל.
עד לפני כשנתיים יכלותי ללוות את האומן מהאות הראשונה בשיר דרך הלחן העיבוד המיקס והמאסטר והסינגל המוגמר, והיום כאשר הקמנו את חברת “פליילינק ניהול ושיווק מדיה” אני גם מפיץ את הסינגל של האומן ל1500- אנשי מפתח במוסיקה הישראלית כולל כל תחנות הרדיו האזוריות וממשלתיות ותחנות הרדיו באינטרנט, עיתונות, טלויזיה, תקליטנים, מפיקים ויחצנים ועוד..
בימים אלו ממש אני בפרוייקט של שיווק האומן גם להופעות מול קהל

 

היו ג’ורג בר, דודו יסמין, ישי לוי, ליאור נרקיס, מושיק עפיה, אבי ביטר, זהבה בן, האחים ירון ומשה כהן ועוד…
כמו כן כתבתי והחלנתי שירים לליאור נרקיס, זהבה בן, רוני אחיאל, אוריאל שלומי, שריף ועוד
לאחר כמה שנים עברתי לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב ושוב המשכתי לעבוד

עם אומנים רבים וטובים בשוק הזמר הים תיכוני בארץ.
בשנת 2003 פתחתי אולפן עצמאי משלי בו אני עובד עד היום, הפקתי מעל 1000 יצירות רשומות באקו”ם מפרי עיטי
אני חבר באקו”ם, בפי”ל מפיק בפדרציה הישראלית למוסיקה וחבר בארגון הנגנים בישראל
עד לפני כשנתיים יכלותי ללוות את האומן מהאות הראשונה בשיר דרך הלחן העיבוד המיקס והמאסטר והסינגל המוגמר, והיום כאשר הקמנו את חברת “פליילינק ניהול ושיווק מדיה” אני גם מפיץ את הסינגל של האומן ל1500 אנשי מפתח במוסיקה הישראלית כולל כל תחנות הרדיו האזוריות וממשלתיות ותחנות הרדיו באינטרנט, עיתונות, טלויזיה, תקליטנים, מפיקים ויחצנים ועוד..

בימים אלו ממש אני בפרוייקט של שיווק האומן גם להופעות מול קהל

כיצד הגעת לתחום המוסיקה?
בגיל קטן מאוד הייתי צמוד למקלט הרדיו ובבית תמיד התנגנה מוסיקה היינו נרדמים עם מוסיקה כאשר ההורים היו  סוגרים את הרדיו הייתי מתעורר, בגיל 7 למדתי תופים אצל ארל’ה קמיסקי בגיל 14 למדתי לנגן בגיטרה ובו בזמן התחלתי גם לכתוב ולהלחין לרוב באנגלית ולאחר מכן בעברית, בגיל 17 למדתי לנגן על קלידים במהלך שירותי הצבאי הייתי תקליטן בסינרמה, קוליסאום ועוד.. ואף באירועים
הייתי תקליטן הבית באולמי גן אורנים ובאולמי טוקסידו
המעניין הוא שגדלתי על מוסיקה קלסית ומוסיקת רוק, רגאי, פאנקי  וסול מיוזיק ובשנים הראשונות באולפני ההקלטות תמיד רציתי לבנות ולשפר את הגרוב של השירים שהוקלטו באותם אולפנים.

במה מתבטא התפקיד שלך בעת הקלטת השיר באולפן?

התפקיד שלי די תלוי בהפקה, כאשר אני המפיק המוסיקלי אז התפקיד הוא הכל מא’ ועד ת’ מהמילים ועד המיקס מאסטר בכל היצירה כולה.

מה אתה ממליץ לאומן צעיר בתחילת דרכו להגיע למפיק מקצועי או ליצור לבד?

אני ממליץ לאומן מתחיל להגיע לאולפן מקצועי ולהקליט אפילו על פלייבקים בהתחלה, דבר ראשון זה יתן לו לשמוע את עצמו באיכות גבוהה ומקצועית ודבר נוסף אפשרות לקבל הנחיות ופידבקים מאנשי מקצוע, בנוסף יש סיכוי גדול לפגוש בדרך אנשי תעשייה ואומנים מהתחום.

במה מתבטא התפקיד שלך בעת הקלטת השיר באולפן?
התפקיד שלי די תלוי בהפקה, כאשר אני המפיק המוסיקלי אז התפקיד הוא הכל מא’ ועד ת’ מהמילים ועד המיקס מאסטר בכל היצירה כולה.

מה אתה ממליץ לאומן צעיר בתחילת דרכו להגיע למפיק מקצועי או ליצור לבד?
אני ממליץ לאומן מתחיל להגיע לאולפן מקצועי ולהקליט אפילו על פלייבקים בהתחלה, דבר ראשון זה יתן לו לשמוע את עצמו באיכות גבוהה ומקצועית ודבר נוסף לקבל הנחיות ופידבקים מאנשי מקצוע ובנוסף יש סיכוי גדול לפגוש בדרך אנשי תעשייה ואומנים מהתחום.

יש שיר מסוים שהוא הבייבי שלך
כן ! לחזור לחיים של רוני אחיאל שהפקתי מוסיקלית עיבוד ומיקס ותלתלים שחורים של ישי לוי.

יש שאיפות לעתיד?
לכתוב ולהלחין ולהפיק שירים לזמרים שאני אוהב

מי הזמרים שממש נהנת לעבוד איתם?
ישי לוי, זהבה בן, שריף, רוני אחיאל, ציון גולן, ואוריאל שלומי

יש זאנרים מסוימים שעבדת איתם שלא קשורים למוסיקה הים תיכונית מזרחית?
עבדתי משנת 2000, הובלנו את מהפכת ההיפ הופ בישראל עם הפקות שהפקתי לאבי מסיקה,

דני דין, שורטי, כלא 6, ש”ס, קואמי ועוד
אלבום שהפקתי ילדים גדולים שירים מתוך סדרות טלויזיה לילדים
ועיבודים להיפ פופ לזמרים מהארץ ומחו”ל
יצא לי גם להפיק אלבומי רוק ישראלי

מה אתה אומר על כל תוכניות המוסיקה בטלויזיה?
לא ידעתי שיש כל כך הרבה זמרים בארץ וכנראה שאנחנו מפתחים את הכישרון הזה בארץ, הביקורות של השופטים ב10- שנות פעילות בכוכב נולד מניעים את הילדים שרוצים לשיר קדימה ונותנים להם כלים להשתפר, כמו שבברזיל פיתחו את הכדורגל ומשקיעים בילדים כך גם במוסיקה בארץ.

מה החלום שלך?
שהמוסיקאים הזמרים והמפיקים המקצועיים והמצויינים יפרצו את גבולות המדינה שלנו ולא לפחד להעיז.

 

אייבי קזס רדיו מנטה מאחל לך בהצלחה ועוד המון שנים של עשייה ויצירות במוסיקה